dinsdag 31 oktober 2017

En de winnaar is...

Omdat ik de vorige bloghop van de christelijke webloggers had gewonnen, mocht ik het thema kiezen voor de bloghop van september/oktober. Ik koos het thema 'Rood'.

Toen ik zelf over dit thema nadacht, gingen mijn gedachten alle kanten op. Wat zijn er veel associaties bij die kleur! Rood past bij de liefde, bij het hart, bij bloed, bij Christus aan het kruis.
Thirza schreef bijvoorbeeld over de liefde die ze ondervond in Taizé en hoe de kleur rood daar voor haar ging leven.

Maar rood kan blijkbaar ook veel negatieve gedachten oproepen... Zo schreef Chiel over het schaamrood dat hem op de kaken staat wanneer hij niet-christenen meeneemt naar de kerk. Lineke vertelde hoe haar spaargeld op onverklaarbare wijze toe leek te nemen, totdat ze ontdekte dat je ook rood kunt staan...
Margé deelde haar verhaal over een ontmoeting aan de kassa, waar een gesprek over rode wijn én een vooroordeel ontstond.

Tenslotte was er nog het gedicht van Heleen over haar rode bril en daarmee is zij de winnares geworden van deze bloghop. Toen ik haar gedicht las, kreeg ik een brok in mijn keel en toen ik het vervolgens aan mijn man voorlas, rolden er tranen over mijn wangen.
Heleen, je hebt mijn hart geraakt en bent daarom de verdiende winnaar!


Mijn zus Wendy Born en ik hadden gehoopt dat er met een tweemaandelijkse bloghop van de christelijke webloggers méér inzendingen zouden komen, maar helaas is dat niet het geval. Daarom hebben we besloten de bloghop opnieuw maandelijks te gaan organiseren. Heleen Visser is dus de host voor de maand november. We willen alle toekomstige hosts vragen een veelzijdig thema te kiezen, zodat zo veel mogelijk bloggers geïnspireerd kunnen raken!
Meer informatie over de bloghop vind je HIER.

2 opmerkingen :

  1. Superleuk Martine! Wel een gek idee dat anderen geraakt zijn door mijn gedicht.

    Ik denk ook dat 2 maanden te lang was voor de bloghop. Je vergat het nu juist en het leek niet meer zo te leven in de groep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de termijn zorgt er wellicht voor dat je juist te lang wacht... Hopelijk weer meer reacties als het maar één maand is!

      Verwijderen